Türgi: kas tasub piirduda vaid laisa puhkusega?

Igal aastal tekib aina uusi puhkusesihtkohti, kuid sellele vaatamata on reisikorraldaja Kidy Touri andmetel populaarseim puhkusepaik Eestist reisides jätkuvalt sooja aja Türgi. Paljud peavad seda reisisuunda laisa „kõik hinnas“ puhkuse paradiisiks. Mida veel lisaks päikesele, merele ja basseinile sellest riigist otsida?

Muudab suhtumist puhkusesse

Hotellivõrgu Sunis müügi- ja marketingijuhi Murat Suslu sõnul on tema, aga ka paljud teised Türgi turismivaldkonna esindajad veidi pettunud nende riigile külge poogitud „kõik hinnas“ sildis. Suslu arvates saab iga hotell kaasa aidata teistsuguse arvamuse kujundamisele.

„Oleme perepuhkusele orienteeritud võrk ja meie eesmärk on rahuldada erinevas vanuses külaliste vajadusi. Puhkajatele pakume võimalust tutvuda lähemalt Türgiga – looduse, inimeste ja ka toidu ning kultuuriga. Kuigi me ei taha loobuda „kõik hinnas“ süsteemist, kutsume samas inimesi vähemalt üheks puhkusepäevaks lahkuma hotelli territooriumilt ja tutvuma kasvõi lähedal asuvate vaatamisväärsustega,“ selgitab Suslu.

Türgis tegutseb viis Sunise võrgule kuuluvat hotelli ning nii reisikorraldaja giidid kui ka hotellide personal oskavad anda nõu, milliseid ajaloolisi objekte või kauneid paiku saab külastada iseseisvalt, lisaks on nad abiks ekskursioonide ning aktiivse vaba aja veetmise, näiteks kärestikulisel jõel parvetamise ehk raftingu või paraplaaniga lendamise korraldamisel.

„Meie riigis ei ole mitte ainult lummavad loodusvaated, vaid ka muljetavaldavad iidsete tsivilisatsioonide mälestised. Lausa kaks seitsmest maailmaimest asub Türgis: Halikarnassose mausoleum ja Artemise tempel. Samuti tuleb Türki ekstreemalade harrastajaid kogu maailmast. Populaarsust kogub lohesurf. On, mida näha ja külastada ning teha lisaks basseini või mere ääres lamamisele,“ hajutab Suslu Türgi kui basseinipuhkuse maa kuvandit.

Lääne turistid sunnivad pingutama

Sunise hotellid on eriti populaarsed Lääne-Euroopa puhkajate – sakslaste, hollandlaste ja prantslaste – seas. Suslu mainib, et nende riikide turistid on nõudlikud ja võivad maksta veidi rohkem, kuid nad ootavad ka kõrgeima tasemega teenindust.

„Meile on see suur au. Saksa turistid on üldse kogu maailmas tuntud kui kvaliteedistandardite dikteerijad. Nendelt saame palju positiivset vastukaja meie toidu kvaliteedi ja mitmekülgsuse kohta. Oleme väga uhked enda pakutava toidu üle ja pöörame palju tähelepanu sellele, et külalised saaksid nautida vaid väga kvaliteetseid roogasid.“

Loomalihapraad, kuningkrevetid, värske kala, puuviljad ja köögiviljad kohalikelt põllumeestelt on vaid mõned näited sellest, mida Sunise hotellide peakokad pakuvad iga päev külalistele, kes on valinud „ultra kõik hinnas“ toitlustustüübi.

Kuigi enamik nende kliente tuleb Lääne-Euroopast, pööravad nad Suslu sõnul suurt tähelepanu ka Balti riikide turgudele. 2018. aastal hakkas Sunise hotellide võrk tegema koostööd Kidy Touriga ja eelmisel aastal külastas neid enam kui 400 külalist Balti riikidest. Sel aastal loodetakse veelgi suuremat külastajate arvu.

„Üritame pakkuda kõige kõrgema kvaliteediga puhkust ja oleme rõõmsad, et Balti riikidest tulevad kliendid leiavad meie hotelli üles. Kuigi teie turg ei ole väga suur, on meie eesmärk omada lojaalsete klientide ringi kogu maailmast. Paljud külalised, kes on proovinud puhkust teistes riikides või teistes Türgi hotellides, pöörduvad tagasi meie juurde ja see näitab, et teeme oma tööd väga hästi,“ rõõmustab Suslu.